Google Earth හී සටහන් වූ විස්මයජනක දේවල් 50ක්


මැරෙන්න කලින් අනිවා බලන්න ඕනෙ Google Earth හී සටහන් වූ විස්මයජනක දේවල් 50ක් මෙවර ලිපියෙන්.

10:06 PM by Unknown · 7

Hydrogen කෝශයක් හදමු - විදුලිය ලබාගමු


ඉන්ධන නැතුව වතුරෙන් වැඩ කරන Car එහෙම හදන්න කැමති යාලුවො ඇතිනෙ, ඉතින් අදත් හිතුවා ඔයාලට සරළ නිර්මාණයක් ගැන කියන්න. අපිට Hydrogen කෝශයක් මඟින් විදුලිය ගබඩා කරන්නත් නැවත භාවිතයට ගන්නත් පුලුවන්. අද ලිපියෙන් කියන්නෙ සරළ Hydrogen කෝශයක් හදන හැටි.
මේ වැඩේ කරන්න අපිට අවශ්‍ය වෙනවා

  • ප්ලැටිනම් ආලේපිත හෝ ප්ලැටිනම් වලින් සෑදූ වයරයක්.
  • වයර් (Circuit වයර්)
  • ප්ලාස්ටික් හෝ ලී පටියක්. (කුඩා රූලක් සුදුසුයි)
  • 9v බැටරියක් හෝ ඊට ආසන්න වෝල්ටීයතාවයක් ලබගතහැකි Power pack එකක්.
  • ඇලවුම් පටි (ගම් ටේප්)
  • වතුර වීදුරුවක්.
  • වෝල්ට් මිටරයක්. (වෝල්ටීයතාවය මැනීමට සැකසූ මල්ටි මීටරයක් වුවත් සුදුසුයි)
හරි එහෙනම් මුලින්ම කරන්න තියෙන්නෙ ප්ලැටිනම් වයරයෙන් දඟර දෙකක් සාදාගැනීමයි. ඉතින් අපිට පුළුවන් වෝල්ට්මීටරයේ ඇති ලෙඩ් එකකින් හෝ ඇණයක් වැනි දෙයක් වටා වයරය ඔතා දඟරය සාදාගැනීම.
ඊළඟට තියෙන්නෙ, මේ දඟර දෙකට වයර් අමුණාගැනීමයි, එක් දඟරයකට වයර් දෙක බැගින් සම්බන්දවිය යුතුයි.
ඉතින් ඒ දෙක නොසෙල්වී තිබෙන්න අර ලී පටියෙ අලවාගන්න ගම් ටේප් වලින්.
එහෙනම් වතුර වීදුරුවට ප්ලැටිනම් දඟර දෙක ඇතුල් කරන්න.
දැන් අපේ Hydrogen කෝශය හදලා ඉවරයි. දැන් තියෙන්නෙ මේකට විදුලිය ලබා දීලා එය Hydrogen හා Oxygen ලෙස ගබඩා කරන්න.
දඟර දෙකට බැටරියෙන් විදුලිය ලබාදෙන අතර අනෙක් වයර් දෙක වෝල්ට්මීටරයට සම්බන්දකර ඒ අවස්ථාවේ පව්තින විදුලිය මැනගන්න.
දැන් බැටරිය ඉවත් කරන්න, ඔබට බලාගන්න පුලුවන් Hydrogen කෝශයේ ගබඩා වෙලා තියෙන විදුලිය.
එහෙනම් අද නිර්මාණය ඉවරයි.


මේ තියෙන්නෙ Hydrogen කෝශයකින් බලගැන්වුණු සෙල්ලම් car එකක්.
 ඔයාලගෙ අදහස් තියෙනවානම් ලියලා යන්න, ලැබෙන ප්‍රතිචාර අනුව නිවසේදී සාදාගත හැකි බැටරි හා Hydrogen බෝම්බය හදන හැටි  එහෙම කියන්නම්.

9:09 PM by Unknown · 5

ඔත්තු බලමින් දත්ත එක් රැස් කරන අබිරහස් මෝරුන්


ඇමෙරිකානු නාවික හමුදාවට අයත් වැඩක් ගැන තමයි අද ලිපියෙන් කියන්නෙ.Virginia මුහුදු වෙරළේ නැගෙනහිර පිහිටි Joint Expeditionary කඳවුරේ සිට සිදු කරන මේ පරීක්ශණවලට භාවිතා වෙලා තියෙන්නෙ 'GhostSwimmer' ( පිහිනුම් අවතාරය) නම් රොබෝ මෝරෙක්ව.Boston ඉන්ජිනේරුවන්ගේ ආනුභාවයෙන් ජලය තුළ නියමුවන් රහිතව ගමන් කරන උපකරණ සෑදීමට ඇම්රිකානු නාවික හමුදාවේ NEMO නම් ව්‍යාපෘතියේ ප්‍රතිඵලයක් විදියට තමයි මෙයාලා මේ රොබෝ මෝරෙක්ව නිර්මාණය කරලා තියෙන්නෙ.
මේ පිහිනුම් අවතාරය මීටර් 1.5ක් පමණ දිගින් යුක්ත වන අතර, 45kg බරකින්ද යුක්තය. දැවැන්ත මත්සයෙකුගේ පිහිනීම හා ශරීරය අනුකරණය කරමින් නිර්මාණය කරන ලද රොබෝවෙකු ලෙස මෙය හඳුන්වා ඇත.අඟල් 10 සිට අඩි 300 දක්වා ගැඹුරකදී වුවත් හොඳින් පිහීනීමට හැකි වන ලෙස නිර්මාණය කර ඇති මෙම රොබෝ මෝරාව මීටර් 152ක් දුරින් තිබෙන ලැප්ටොප් පරිගණකයක් හරහා පාලනය කළ හැක. එමෙන්ම තමාගේ තිබෙන සංවේදක හරහා කිසිවෙකුගේ හෝ බලපෑමක් රහිතව ස්ව්‍යංපාලනයක්ද සිදු කළ හැකි වන ලෙස වැඩි ආයු කාලයක් පව්තින බැටරියක්ද අන්තර්ගතකොට තිබේ.මෙය ලැප්ටොප් පරිගණකය හා සම්බන්ධ වූ අවස්ථාවේ පටන් තමා සිටින ස්ථානයේ සජීවී රූපරාමු හා වෙනත් දත්ත සම්ප්‍රේශණය කරයි. කෙසේවෙතත් මෙය ස්ව්‍යංපාලනයෙන් පවතින අවස්ථාවේදී තමා විසින් ලබගන්නා දත්ත ගබඩා කොට තබාගන්නා අතර අවශ්‍ය වූ විට ඒවා ලබාගැනීමට පුලුවණි.
තමාගේ චලනයට ආවේනිකව ඉදිරියට ගමන්කරන මේ රොබෝ මෝරා හට වේශාන්තරණ හැකියාවක්ද තිබේ. මෙය හමුදා බුද්ධි අංශ වල නිරීක්ෂණ හා පිරික්සුම් මෙහෙයුම් වලදී අතිශය වැදගත් වේ. කෙසේවෙතත් නාවික හමුදාව අති ගත් කළ මෙය නැව් පරීශණ වැඩවලටත් වටිනා දෙයක් වන බව නොඅනුමානය.

9:02 PM by Unknown · 3

ලොව වේගවත්ම මගී ප්‍රවාහන දුම්රිය ජපානයෙන්



ඔන්න යාලුවනේ ජපානෙ අයට අවස්ථාව ලැබිලා තියෙනවා ලොව වේගවත්ම, විශාලතම හා දිගම දුම්රියෙ ගමන් කරන්න. මේ දුම්රියට භාවිතා කරලා තියෙන්නෙ රේල් පීලි උඩ දුවන යකඩ රෝද නම් නෙවේ, Maglev නම් සිද්ධාන්තයයි. එනම්, රේඛීය මෝටර් විසින් තල්ලු කරන චුම්භක විකර්ෂණයෙන් එසවී පවතින දුම්රියකි. මෙහිදී දුම්රිය හා මාර්ගය අතර ගැටීමක් සිදු නොවන අතර මාර්ගයට උඩින් පාවෙලා තමයි ගමන් කරන්නෙ, ඉතින් ඝර්ෂණයක් ඇති නොවෙන නිසා දුම්රිය තමාට ලබාගත හැකි උපරිම වේගය ලබාගන්නවා. ඉතින් විසිවන සියවසේ මැද බාගයේ පටන් තමයි මේ Maglev ක්‍රමයට දුම්රිය නිර්මාණය කරන්න පටන් අරන් තියෙන්නෙ. 1968 දී Brookhaven නම් ජාතික විද්‍යාගාරයේදී James Powell කියලා පර්යේශකයෙක් විසින් තමයි මේ චුම්භක විකර්ෂණයෙනය දුම්රිය සෑදීමේ අදහස එලිදක්වලා තියෙන්නෙ. Maglev සිද්ධාන්තය නිසා පැරණි රෝදය සහ ඇක්සල් එක වෙනුවට චුම්භක විකර්ෂණයෙනය මඟින් එසවූ දුම්රිය ලොවට දායාද වෙනවා.
මෙලෙසිස් එසවීම් හා තල්ලු කිරීම සඳහා චුම්භක ආකර්ශණ හා විකර්ශන බලය මේ පද්ධතිය හරහා තමයි ලැබෙන්නෙ.
දශකයකට පෙර සිට ඉන්ජිනේරුවන් විසින් නිර්මාණය කළ Maglev දුම්රිය දැනටත් භාවිතා වේ. Yamanashi Maglev පර්යේශණයේදී අලුත්ම Maglev දුම්රිය පරික්ෂා කර ඇත.
මෑතකදී අපට හමුවන Maglev දුම්රිය වෙන්නෙ ජපානයේ LO මාදිලියෙ පැයට කිලෝ මීටර් 500ක වේගයක් ගන්න දුම්රියයි. එහි ප්‍රථම ධාවනයේදී එය සැතපුම් 26.6ක ගමන් පථයක ගමන් කර ඇති අතර එය සැතපුම් 3 පසු කරන විටඅ තම උපරිම වේගය ලබා ගත්තේය.
ඉතින් මේ මංගල ගමනෙ හිමිකරුවන් නම් පවසන්නෙ මේ අධි තාක්ශණික LO දුම්රිය තම උපරිම වේගයෙන් ගමන් කරන විට කිසිදු කැළඹිලි ස්වභාවයක් හෝ ශබ්දයක් නම් ඇතිවූයේ නැති බවයි. ඒ කෙසේවෙතත් දුම්රිය ගමන දුටු පිටස්තර අයටනම් ඒක වෙනම අත්දැකීමක් වෙලා තිබ්බෙ.
මේ දුම්රිය තමන් ලඟින් ගමන් කරන විට ඇති වූ සුළං පහරට තිගැස්සුණු වාර්තාකරුවෙක් පවසා සිටියේ ඒ අව්ස්ථාවේ කන් අඩි පුපුරන තරම් ශබ්දයක් ඇති වූ බවයි.
ඉතින් මෙවැනි ගැටලු නිසා මේ LO දුම්රිය ජනගහනය අධික ප්‍රදේශ වල ගමන් කිරීමේදී ඇතිවන කැළඹිලි ස්වභාවය ගැනත් මෙහි අයිතිකරුවන්ට සැලකිලිමත් වෙන්න සිදු වෙනවා.
අනාගතයේදී ඉන්දියාව, චීනය, ඇමෙරිකාව වැනි රටවල් වලටත් Maglev දුම්රිය පැමිණෙන්නට ඉඩ ඇති අතර එවිට උසස්,වේගවත් ප්‍රවාහණයක් එම රටවල් වලටද දායාද වේ.

8:46 PM by Unknown · 2

ඉන්ජිනේරුවන් අතින් සිදුවූ මෙම අත්වැරදීම් අදහාගැනීමටද නොහැක


ඉන්ජිනේරුවන් ගැන කතාකරනවිට භෞතිකව විශාල නිර්මාණ කරන්නෙ සිවිල් ඉන්ජිනේරුවන්.ඉතින් එයාලගෙ මේ නිර්මාණ වසර ගණනාවක් මිනිස් ජීවිතත් සමඟ ගත වෙන්න තමයි හදන්නෙ. අතීතයේ පටන් මොවුන්ගේ දෑතින් නිමවූ විස්මිත ඉදිකිරීම් අදටත් දැකගත හැක. කෙසේවෙතත් පහත පින්තූර දකින විට ඔබ කැමති දෙයක් සිතාගන්න. :D

building-fails18building-fails19building-fails20building-fails21building-fails22building-fails23building-fails24building-fails25building-fails26building-fails27building-fails28engineering-building-fails 0engineering-building-fails 1engineering-building-fails 2engineering-building-fails 3engineering-building-fails 4engineering-building-fails 5engineering-building-fails 6engineering-building-fails 7
engineering-building-fails 8engineering-building-fails 9engineering-building-fails 10engineering-building-fails 11engineering-building-fails 12engineering-building-fails 90engineering-building-failsengineering-fails 01engineering-fails 02engineering-fails 02h
engineering-fails 09

6:35 AM by Unknown · 6

ලොව විශාලතම ඩීසල් එන්ජිම බලන්න යමු



ඩීසල් එන්ජින් කියන්නෙ අපේ ජීවිත වලට සමීප දෙයක් වුවත් ලොව විශාලතම හා ප්‍රබලම ඩීසල් එන්ජිම ගැනයි අද ලිපියෙන් කියන්නෙ.
එහෙනම් යාලුවනේ බලාගන්න Wärtsilä RT-flex96C නමින් හඳුන්වන එම එන්ජිම.
පිස්සු වගේ නේද, වාහනේක එන්ජිමක් නම් අපි තරම්වත් උස නෑ , ඒත් මේක. Wärtsilä නම් Finnish සමාගමකින් තමයි මේක හදලා තියෙන්නෙ. 80080KW පමණ බලයක් ලබාදෙන්න මේ එන්ජිමට පුලුවන්කමක් තියෙනවා.එමෙන්ම මෙය ටොන් 23,000ක බරකින් යුක්ත වේ. මෙය මන්දගාමී Two-Stroke Turbo එන්ජිමකි. මෙතරම් ශක්තිමත් Wärtsilä RT-flex96C එන්ජිම 2006 සැප්තම්බර් මස පටන් භාවිතයට ගන්න පටන් අරන් තියෙනවා.
මෙය සිලින්ඩර් 14 එන්ජිමක් වන අතර එක් චක්‍රයකට ඩීසල් අවුන්ස 6.5 පමණ වැය කරයි. සෑම සිලින්ඩරයක්ම 7500KW ශක්තියක් නිපදවයි. මෙහි සැලැස්ම  RTA96C එන්ජිමට සමාන වුවත් සාප්‍රදායික කැමිදණ්ඩ, ද්‍රව ඔදයනය සහ පොම්ප වෙනුවට, අලුත් තත්වයේ state-of-the-art rail තක්ශණයෙන් නිපදවා ඇත. එන්ජිමේ වේගය 22-102 rpm පමණ වේ.
170 g/kWh පරිභෝජනයක් ඇති මෙහි කාර්යක්ශමතාව අති බැලුවහොත් ඉතා ඉහල අගයක් ගන්නා අතර පරිසර හිතකාමී බවක්ද පෙනේ.මන්ද යත් එය අධික ලෙස GHG වායු විමෝචනයක් සිදු නොකරන බැවිනි.
නිසැකවම මෙම Wärtsilä RT-flex96C එන්ජිම වත්මන් ඉන්ජිනේරු තාක්ශණයේ විස්මය ද්න්වන නිර්මාණයකි.මෙම ඕනෑම ප්‍රමාණයක නැවක් බලගන්වන්න පුලුවන්කමක් තිබෙන ඕනෑම බල අවශ්‍යතාවකට ඔරොත්තු දෙන සිලින්ඩර 14කින් සමන්විත වේ. මේ අපූර්ව එන්ජිම අඩි 44ක උසින් හ අඩි 99ක දිගින් යුක්ත වේ.
චීනයේ සිට ඇමෙරිකාවට භාන්ඩ ප්‍රවාහණය කරන නෞකා සැබවින්ම දැවැන්ත වේ.ඉතින් එව්වා ගොඩක් විශාලයි, ඒ නිසා අපිට කතාකරන්න සිද්ද වෙනවා ටොන් 180,000ක් පමණ බර අඩි 1300ක්  හෝ ඊට වැඩි දිගකින් යුත් නැවි ගැන. සාමාන්‍ය Turbo එන්ජිමකට මේ දැවැන්තයින්ව හොල්ලන්නවත් බෑ.නමුත් අශ්වබල 109,000ක් සපයන Wärtsilä RT-flex96C එන්ජින් තමයි ඔය දැවැන්තයින්ව ඇදගෙන යන්නෙ. දැනට මෙවැනි දැවැන්ත එන්ජින් 25ක් පමණ ඇති අතර සාගර 86ක ගමන් ගනී.වැඩිදියුණු කළ ඉන්ධන පිරිමැසුම, වැඩි ආයුකාලය හා උසස් ක්‍රියාකාරීත්වය සමඟ Wärtsilä RT-flex96C එන්ජිමේ අනාගතය ගොඩනැගේ.

8:57 AM by Unknown · 0

Link එක Click කළ පසුව විවෘත වන වෙබ් පිටුවෙහි දැන්වීමක් වෙතඔත් එහි උඩ දකුණු කෙළවර තිබෙන Skip Ad බොත්තම ඔබන්න.

මෙහි පළ වන ලිපි sms මඟින් නොමිලේ ලබාගැනීමට
Follow sadeepamax
ලෙස type කර 40404 ට sms කරන්න. මෙය නොමිලේ සිදුවන සේවාවකි.

මෙම බ්ලොග් අඩවියෙහි කිසිඳු ලිපියක් උපුටා ගැනීම තහනම් වන අතර එසේ සිදු කරන අයගේ වෙබ් / බ්ලොග් අඩවි ගූගල් සමාගමේ "Blogger Copyright Infringement" යටතේ නීතිමය පියවර මත අන්තර්ජාලයෙන් ඉවත් කෙරේ.
Powered by Blogger.